The Arisaka M-LOK Finger Stop was developed as a low profile, minimal control accessory. Unlike a hand stop, which most people position at the rear of their support hand, the Finger Stop has a rounded profile which is ergonomically designed to be located between your index and middle fingers. This typically places it further forward on the handguard, which also means it doesn't get in the way when transitioning to kneeling or prone shooting positions, where most people move their support hand towards the rear. Additionally, the Finger Stop functions well as a forward limit to prevent your hand from slipping off shorter handguards onto a hot barrel or suppressor, and as a barricade rest. The Finger Stop is CNC machined from 6061 aluminum and type III hard coat anodized. Fits standard M-Lok handguards.
SPECS: Fits standard M-Lok handguards. Height: 0.85" Width: 0.50" Weight: 0.4 oz.
Accessorio ergonomico per un controllo ottimale
Il Finger Stop M-LOK di Arisaka Defense è stato sviluppato come un accessorio a profilo basso e di controllo minimale. A differenza di un hand stop, che la maggior parte delle persone posiziona nella parte posteriore della mano di supporto, il Finger Stop ha un profilo arrotondato progettato ergonomicamentente per essere collocato tra l'indice e il medio. Questo di solito lo posiziona più avanti sul handguard, il che significa anche che non ostacola il passaggio a posizioni di tiro in ginocchio o prona, dove la maggior parte delle persone sposta la mano di supporto verso la parte posteriore.
Inoltre, il Finger Stop funziona bene come un limite anteriore per prevenire che la mano scivoli fuori dai handguard più corti su un barile caldo o un soppressore, e come supporto per le barricate.
Il Finger Stop è realizzato in alluminio 6061 lavorato CNC e anodizzato con trattamento duro di tipo III. Si adatta a handguard M-Lok standard.
Specifiche:
- Compatibile con handguard M-Lok standard
- Altezza: 0.85"
- Larghezza: 0.50"
- Peso: 0.4 oz