Low-profile, flattop-mounted, polymer sights deploy instantly at the touch of a finger to provide backup sighting if a primary optic fails. Streamlined contours mean there’s nothing to snag on brush, sling, or other gear when folded. Spring-loaded ambidextrous release mechanism lets you hit the grooved tab on either side of the sight to deploy, and lock it in place. Hitting the same tabs retract the sight when you're done. Uses less than 1" of MIL-STD 1913 Picatinny receiver rail space and locks securely in place with the included steel crossbolt. Provides the same height over bore as standard A2 iron sights. Front sight must be mounted on a railed forend on the same plane as the receiver rail to witness correctly with rear sight. Not compatible with railed gas blocks or the MOE handguard.
Reinforced, injection-molded polymer, Black, Dark Earth, O.D. Green. Heights measured from top of rail to top of sight. Front Sight - 1.5” long deployed, 2.5” (6.3cm) long folded, 1.2” wide, .5” high folded, 1.5” high extended. Sight post .070" (1.7mm) wide.
Scopri il mirino frontale FLIP-UP MBUS GEN 2 per AR-15 di MAGPUL!
Il FLIP-UP MBUS GEN 2 FRONT SIGHT è un mirino di backup essenziale per il tuo AR-15, progettato per offrire prestazioni ottimali in caso di guasto dell'ottica primaria.
Caratteristiche principali:
- Design a profilo basso, montato su flattop
- Realizzato in polimero rinforzato e resistente
- Meccanismo di rilascio ambidestro a molla per una rapida attivazione
- Contorni aerodinamici per evitare impigliamenti su vegetazione o attrezzatura
- Occupazione di meno di 1" dello spazio MIL-STD 1913 Picatinny
- Compatibile con il montaggio su forend con guida
- Non compatibile con blocchi gas a guida o con il handguard MOE
Le misure del mirino frontale sono le seguenti:
- Lunghezza da attivato: 1.5”
- Lunghezza da ripiegato: 2.5” (6.3cm)
- Larghezza: 1.2”
- Altezza da ripiegato: 0.5”
- Altezza estesa: 1.5”
- Larghezza del post di mira: 0.070" (1.7mm)
Disponibile nei colori: Nero, Dark Earth, O.D. Green.
Assicurati di montare il mirino frontale su un forend con guida sulla stessa linea del rail del ricevitore per una corretta visione con il mirino posteriore.