Full length die sets are for bottleneck rifle and pistol cases, and they include a full length sizing die and a seater die. The full length die will bump the shoulder of the case to extent the die is adjusted up or down in the press. We suggest using a cartridge headspace gage tool to get the correct shoulder bump. The full length die also sizes the body of the case so it will chamber easily for the next firing, then the die decaps the spent primer. The expander ball passes through the neck of the case and sizes the neck to the correct tension. Cases must be lubricated before full length sizing. The RCBS seater dies for bottleneck cases will seat bullets correctly in full length sized cases or neck sized cases. These seater dies have a built-in crimp ring to enable you to crimp the case into the bullet if you wish to. The seater die is easily adjusted to crimp or not to crimp by raising or lowering the die position in the press. Full length 2 die sets are the basic building block of the reloading process. Many shooters wear out multiple barrels or rifles using just one full length reloading die set. We recommend that new reloaders start with a full length die set and learn how to set the dies up correctly before they jump in to other types of reloading dies.
Set di dies a lunghezza completa per un ricaricamento preciso e affidabile.
I set di dies a lunghezza completa sono progettati per cartucce di fucile e pistola a collo di bottiglia e includono un die di dimensionamento a lunghezza completa e un die di seating. Il die a lunghezza completa sposterà la spalla della cartuccia a seconda di come viene regolato nel press. Si consiglia di utilizzare uno strumento di misurazione dell'headspace per ottenere il corretto spostamento della spalla.
Il die a lunghezza completa dimensiona anche il corpo della cartuccia, permettendo una facile cameratura per il prossimo colpo, e poi il die decapsula il primer usato. La pallina espansore passa attraverso il collo della cartuccia e dimensiona il collo alla giusta tensione. È necessario lubrificare le cartucce prima del dimensionamento a lunghezza completa.
I dies di seating RCBS per cartucce a collo di bottiglia posizioneranno correttamente i proiettili nelle cartucce dimensionate a lunghezza completa o dimensionate a collo. Questi dies di seating hanno un anello di crimpatura integrato che consente di crimpare la cartuccia attorno al proiettile, se lo si desidera. Il die di seating è facilmente regolabile per crimpare o meno, alzando o abbassando la posizione del die nel press.
I set di 2 dies a lunghezza completa sono il blocco di base del processo di ricarica. Molti tiratori usano più canne o fucili utilizzando solo un set di dies per ricarica a lunghezza completa. Raccomandiamo ai nuovi ricaricatori di iniziare con un set di dies a lunghezza completa e imparare come impostare correttamente i dies prima di passare ad altri tipi di dies per la ricarica.